Over the past couple of weeks, our team of volunteers at Medic Mobile, including awesome folks from Stanford’s Digital Medic team, has been working on a digital education curriculum to support the training of CHWs on COVID-19 material. The goal is to enable CHWs to rapidly consume engaging educational content about COVID-19 through a module-based flow, where each module contains educational content on a well-defined subject and a quiz to reinforce the learning at the end. With the module approach, CHWs can consume and complete modules in succession - the completion of one module about a particular subject can trigger the next module about another subject to appear as a task for the CHW.
We have completed a reference application that showcases the succession of modules through tasks and includes the below three modules:
- The first module helps CHWs learn effective health safety protocols for preventing infection and spread of COVID-19 (personal and household hygiene management practices, self-distancing and self-quarantine) and includes a quiz at the end.
- The second module is intended to help prevent the dissemination of misinformation or myths about COVID-19 and ends with a quiz to identify myths from fact through true and false questions with an explanation following. It is especially important to dispel these myths given the rapid circulation of false information.
- The third module centers on informing CHWs how to recognize COVID-19 and minimize stigma associated with COVID-19 infection, how to care for patients with suspected infection, and how to prevent patients from spreading coronavirus.
We are posting this flow and the specific modules to get feedback and improve the educational tool. We’ve also prepared comprehensive documentation, and a demo video, along with the reference application. This tool could be reused, expanded to include even more modules, adapted to different communities, and integrated into existing apps and platforms.
Kindly review our:
- Reference App documentation that includes screenshots and documentation for all 3 modules
- Screen recorded demo of all three modules with task progression
- Demo walkthrough presentation for the first two modules, to be updated soon with the third!
- Demo video for module 1: Preventing the spread of COVID-19. This was made first, before we added to the reference application with the second module.
- Screen recorded demo for module 2: Preventing dissemination of misinformation
- Screen recorded demo for module 3: Caring for patients with suspected COVID-19 infection and reducing stigmatization
The documentation gives a comprehensive overview of the technical specifications of the reference app for all three modules, the background used to create them, and any additional enhancements that we may consider adding.
We wanted to get this out as soon as possible to then continually iterate on this flow, and create more modules (which we are very excited about doing!).
We really appreciate your feedback and input on any part of this application! Thank you!
Above Post translated in French
Au cours des deux dernières semaines, notre équipe de bénévoles de Medic Mobile - y compris nos collaborateurs formidables de l’équipe Digital Medic a Stanford - a travaillé sur un module d’éducation numérique afin de soutenir la formation des Agent de Santé Communautaires (ASC, ou CHW) sur le matériel COVID-19. L’objectif est de permettre aux ASC d’acquérir rapidement le matériel éducatif sur le COVID-19, en suivant plusieurs modules, chacun contenant un thème éducatif bien défini et un quiz à la fin, pour renforcer l’apprentissage. Avec ce module, les ASC peuvent successivement compléter plusieurs modules: l’achèvement d’un module particulier déclenche l’apparition d’une tâche pour le ASC, de compléter le module suivant.
Nous avons complété une application qui met en valeur la succession des modules à travers plusieurs tâches, et qui comprend les trois modules ci-dessous:
- Le premier module aide les ASC à apprendre des protocoles efficaces de sécurité sanitaire, pour éviter l’infection et la propagation du COVID-19 (pratiques de gestion de l’hygiène personnelle et domestique, distanciation et quarantaine de la personne), et comprend un quiz à la fin.
- Le deuxième module est destiné à aider à prévenir la diffusion de la désinformation ou des mythes sur COVID-19, et se termine par un quiz pour identifier les mythes de fait à travers des questions vraies et fausses avec une explication suivante. Il est particulièrement important de dissiper ces mythes, étant donné la circulation rapide de fausses informations (dont certaines pouvant être dangereuses).
- Le troisième module se concentre sur la façon de reconnaître le COVID-19 et de minimiser la stigmatisation associée à l’infection, sur la façon de soigner les patients suspects d’infection, et sur la façon d’empêcher aux patients malades de propager le coronavirus.
Nous publions ceci afin d’obtenir votre opinion, et améliorer l’outil pédagogique. Nous avons également préparé une documentation complète et une vidéo démo avec l’application de référence. Cet outil pourrait être réutilisé, étendu pour inclure encore plus de modules pédagogiques, adapté à différentes communautés et intégré aux applications et plates-formes existantes.
Veuillez revoir notre:
- Documentation d’application de référence, qui comprend des captures d’écran et de la documentation pour les 3 modules
- Démonstration enregistrée à l’écran des trois modules avec progression des tâches
- Présentation de démonstration pour les deux premiers modules
- Vidéo de démonstration pour les modules:
2: Empêcher la diffusion de la désinformation
La documentation donne un aperçu complet des spécifications techniques de l’application de référence pour les trois modules, le contexte utilisé pour les créer et toutes les améliorations supplémentaires que nous pourrions envisager d’ajouter.